fredag 18 oktober 2013

Yoga, so, simträningl och nattmarknad

I förrgår  var första dagen vi råkade ut för "solsting" och för mycket sol - så här 6 veckor in på resan. Så klart var det jag och Daniel som råkade ut för det. Barnen har vi ju bra koll på.

Jag började morgonen med ett yogapass som var helt otroligt bra! Sen mötte jag familjen vid poolen, där de redan ätit frukost. Sen blev vi liksom bara kvar där. Vi hade det väldigt roligt och skönt men just att det var oplanerat ledde till lätt solsting för Daniels del och att jag brände mig på ryggen. Det var inte värre än att Daniel fick dricka elektrolytdryck och sov lite mer än vanligt på dagen och min lite röda rygg är nästan bra idag. 

Lovis övade massor på att simma igår. Hon tar sig runt hela poolen med armpuffarna och några meter utan. Hon har nästa korrekta armtag men sprattlar bara med benen. 
Någon som vet hur viktigt det är med rätt bensparkar?



På kvällen gick vi till nattmarknaden och åt middag. Supergod baracuda och kakor till efterrätt. 


Vi lyckades shoppa lite också. Flipflops till Daniel, jeansshorts till mig och ny soldräkt till Lovis. För bara nån vecka sen fascinerades vi över hur bra hennes soldräkt har hållit men sen helt plötsligt blev den supertunn. 

Jag skriver "lyckades shoppa" för det är inte helt enkelt om man inte vill ha det vanliga skräpet i turistbutikerns. 

I dag på förmiddagen hänger vi på stranden. Nya dräkten på och jag insmord med spf30-kräm. Malte sover i skuggan. 



1 kommentar:

Raym sa...

Det låter alldeles alldeles underbart! I natt har det kommit lite snö här hemma (som lär vara borta om någon h dock) - härligt på sitt sätt det med, men jag hade föredragit er sandstrand om jag haft chansen att byta ;-)

Vad Lovis kan! Häftigt! Jag har ingen aning om vikten av korrekta bensparkar just nu, men hon lär säkert lra sig det så småningom, nu är ju huvudsaken att hon känner sig trygg i vetskapen om att hon kan ta sig framåt!