tisdag 18 juni 2013

På med skorna

Efter att jag var sjuk och inte sprang på tre veckor var det riktigt tungt att komma igång igen med löpningen. Jag kämpade på med korta pass som kändes tuffa. Men nu är jag tillbaka!

På morsdag var min man borta fredag-mån på en svensexa så jag "tröstade" mig med att köpa en gps-klocka. Åh, vad kul det är!
Det visade sig dock att mina fina tider sen tidigare bara var en runkeeper-bugg. Det visade sig ändå att jag inte bryr mig om det ;)

Två gånger har jag och min man sprungit tillsammans. Vi har stoppat i barnen i dubbelvagnen och maken har kört dem och ändå sprungit lite långsamt för att jag ska hinna med ;) Lilla L har pratat och sjungit mestadels under turerna och lillebror har ganska snart somnat. 



I lördags hade jag glömt löpskorna hemma så jag sprang i sandalerna. En blåsa under hålfoten bara ;)

I går tog jag mig i kragen och sprang en mil (drygt). Och jag sprang längre och fortare än jag nånsin gjort. Nu är frågan vilket mål jag ska ha på blodomloppet i slutet av augusti...

När jag kom hem väntade nybakt bröd och ett halvt glas vin. Svårslagen måndag-vardag-kväll!

Inga kommentarer: