torsdag 20 juni 2013

Böcker om löpning

Är ni fler som springer?
Jag tror att jag på riktigt har blivit en sån som springer. En löpare. 

Jag diskuterade detta med en löpare- en pappa på öppna förskolan som sprungit några maraton. Han menade att det inte spelar roll hur långt eller snabbt man springer utan hur mycket man Pratar löpning som avgör om man är löpare eller ej. 

Jag och några andra mammor (syjuntagänget) har anmält oss som lag till Blodonloppet i slutet av augusti. Jag och en av mammorna har nu också anmält oss till Stockholm halvmaraton 24:e juli. Det låter häftigare än det är. Det är 10,5 km. 

Vi pratar rätt mycket löpning när vi ses med barnen... Jag har börjat lyssna på poddar om löpning, köpt gps-klocka och läser om löpning! Jag tror jag kvalificerar mig bara på det ;)


Senast läste jag Heja Heja av Martina Haag. En bok som var extremt lättläst, rolig och inspirerande. Perfekt semesterläsning. 

Inga kommentarer: