torsdag 30 augusti 2012

Nu förstår jag

Jag har verkligen inte mycket energi över.. jag läste två bloggar samma dag som skrev ungefär “det syns inte här men bakom kulisserna händer det mycket”. Haha, tänkte jag… här händer det inte så mycket varken framför eller bakom några kulisser.

MEN, jag har faktiskt sytt 5 mössor och en bäbisfilt senaste dagarna. Fantastiskt! De får ni se en annan dag. Och jag har faktiskt sorterat en del bilder på datorn…

Och när jag gjorde det hittade jag dessa mobilbilder från sommarens besök på Kolmårdens djurpark. Jag måste erkänna att jag tidigare inte förstått så många människors stora fascination av delfiner. Men nu förstår jag!

Första dagen i parken var vi på delfin-showen. Det var häftigt men ja… inte så mycket mer för min del.

Dagen efter slank vi in vid delfinernas lek-bassäng där de är mellan träning och show. En delfin stannade upp och intresserade sig länge för lilla L. De stod där och kommunicerade i säkert tio minuter.

IMG_1106IMG_1109

Sen ramlade lilla L ner från fönstret och gjorde illa sig lite. Det är säkert en rejäl övertolkning, men det kändes som att delfinen stannade kvar för att se att allt var okey med henne.

IMG_1114

Efter det kom en till delfin (och mitt finger) och hälsade på innan de simmade iväg tillsammans.

DET var häftigt!

Inga kommentarer: