onsdag 21 september 2011

Klädfunderingar

För ett tag sedan funderade jag på hur man ser så där självklar ut i vintagekläder som tex Rachel.

untitled

Rachel

Vi kom väl fram till att det bara var att börja “klä ut sig” i såna kläder för att sen börja känna sig klädd i dem. Vanesak. Vad tror ni?

Jag har i alla fall mer och mer börjat våga. Jag hade ju t.ex. mormors klänning på skolavslutningen.

Och idag köpte jag en så vacker, rosa klänning på Kupan. – Jag har köpt nyårsklänning, deklarerade jag för maken idag och han tyckte faktiskt också att den var jättefin. Ni får se en annan dag.

Det är i alla fall jättesvårt med kläder tycker jag. Ena dagen vintageklänning, andra dagen jeans och tröja, tredje dagen friluftskläder. Jag kan liksom inte bestämma mig.

7 kommentarer:

Emma sa...

Klänningar är inte min grej, det ska var så mysigt som möjligt! Men tjusigt är det! Klä-ut-sig-träning kanske borde vara nåt för mig med, fast jag är.för feg..

Västmanländskan sa...

Men finns det inte plats för alla stilarna? Dina fina vintageklänningar passar ju ändå inte så bra i skogen ;)

Slow-Eva sa...

Nä, det är ju helt sant. Jag kanske bara får acceptera att inte ha någon specifik stil :)
Emma: klänning är ju det skönaste som finns :) Ledigt och löst gärna. Mysigt och med bra rörelse. Det gäller bara att ha stora trosor eller täckande strumpbyxor så man inte känner sig avklädd. på sommaren har jag löpar-shorts under :)

Sofia sa...

Haha låter EXAKT som min klädstil fast lägg till att jag inte kan välja mellan "söt" och "tuff" dessutom, typ gulligullklänning + undergroundkängor.

Slow-Eva sa...

Sofia: Det borde jag så klart ha lagt till! :)

Tyg och otyg sa...

Måste man bestämma sig då? Det är väl jättebra om man trivs i flera olika stilar eller typer av kläder!
Och söta klänningar med undergroundkängor är en lysande kombination, tycker jag personligen. :)

Mato sa...

Håller helt med tyg och otyg! Sen så tror jag bara att det är att tuta och köra tills man har vant sig. Jag har hela mitt liv varit en grabbig tjej i pösiga jeans och med en hood-tröja eller i friluftskläder i skogen. Nu vid ålder 23 har jag börjat klä mig i skinnboots, stickade feminina ulltröjor, blusar och en massa annat som jag tidigare kallade "tjejigt tjafs". Livet är nog till för att man ska kunna ändra sig när man själv känner för det! Någon dag av och till tar jag fram mina pösiga jeans och när jag är utomhus är det alltid rejäla friluftsställ som gäller! :)