måndag 31 maj 2010

Men först ett sommarlov

Om 9 veckor ska jag börja jobba. Det är väldigt blandade känslor det där…

I säkert ett halvår har jag haft “söndagsångest” när jag tänkt på att gå tillbaka till jobbet. Jag har ju trivts så otroligt bra med att vara hemma med Lovis.

Men så har något hänt. Den sista veckan på resan började jag känna att det kanske inte skulle vara så dumt att börja jobba igen. Det kändes lite som en stundade skolstart som när man var liten. Lite läskigt och lite jobbigt men roligt att träffa kompisarna igen och så gillar jag ju att lära mig saker!

Nu vill jag ta mamma i handen och gå och köpa skolmateriel på stan. Nya pennor, ett pennskrin, fina block och pennor. (En ny skolväska köpte jag faktiskt på resan ;))

pennor

bild framgooglad

1 kommentar:

Estella sa...

Först och främst: välkommen hem!

Sen ang. jobbet: vad skönt att du känner så. Då kan inte ditt jobb vara så dumt? Trevliga arbetskamrater?

Jag gillar också att köpa skolmaterial inför hösten!