fredag 15 januari 2010

Rensa i röran

Idag är vi bara hemma. Jag ska kurera mig från den envisa förkylningen har jag tänkt.

DSC05996

När jag och D träffades var han en sån där som spar på grejer. Ni vet typen: – Bra att ha!

Jag är inte sån. Jag gillar att slänga saker. När vi flyttade från vår första lägenhet skulle D först ta med allt. Jag försökte övertala honom att han inte behövde kartongen med papper från utbildningen som han inte tittat på en enda gång på två år.

När han tillslut slängde den där lådan (utan att kolla i den) var det som att öppna en damm. Han började slänga allt! Han upplevde en stor glädje och frihet i det.

Det är bara det att det har gått lite till överdrift. D gick förut igenom en låda som det låg massa sladdar i. Han slängde rubbet. Så vi har inte haft någon sladd från vår videokamera och alltså inte kunnat ladda över filmerna till datorn. Här om dagen köpte vi dock en ny sladd och har nu kollat på filmer och sett bilder från julen för 2 år sedan!

film 138

Lilla L’s nu två år äldre kusin

D har blivit släng-fascist. Jag får ju knappt behålla nånting! Fast det är ju bra att han får mig att slänga gammal kurslitteratur. - Bra att ha om jag någon gång skulle jobba inom det området, försvarade jag mina böcker från undergången. Men nej! – Då är böckerna i alla fall för gamla!

4 kommentarer:

Marie sa...

Nu blev jag verkligen sugen på att köpa ett par röda och randiga kalasbyxor och stå uppochner.

Slängfascist var ett av de bästa orden idag tror jag förresten.

Estella sa...

Intressant att du nämde just det där med att vara politisk, för det är samma här - jag är också en väldigt politisk person - men vill inte heller få utlopp för det just i min inredningsblogg...

Krya på dig och ha en skön helg! Kram

Junebacken! sa...

Vilken underbart söt liten bebis du har!

Marika på Odlingspyssel sa...

Som sparare (jag har nog en störning i analafasen) så mår jag lite illa av det där ordet kasta. Men jag måste ju ibland. Tur då att sambons grejer är så lätta för mig att bli av med :) Men då kallar sambon mig för evil-ka hehe