måndag 23 november 2009

Vaccinerad

Nu har jag varit och vaccinerat mig mot svininfluensan. Något som jag tyckt varit en självklarhet från början. Jag ser det som en solidarisk handling för de som tillhör riskgrupperna plus att jag har ett så litet barn att hon inte får vaccineras.
D ringde på morgonen och sa att han hört att det kommit vaccin och att det nog inte skulle räcka så länge. Jag SMSade vännen K (med lilla T) och var själv där strax efter att de öppnade vid 11. Jag och K hamnade efter varandra i kön. Det var trevligt med sällskap. Det tog bara 40 minuter så det kändes helt ok. Jag har dock aldrig träffat så mycket folk på väldigt länge. Var jag inte sjuk innan så kanske jag blev det nu...

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Vi blev också vaccinerade supersnabbt. Hoppas ni håller er friska - vi blev tyvärr lite däckade i biverkningarna. Men de flesta blir ju bara lite ömma kring "sticket"-

Elise sa...

Hoppas du slipper några biverkningar! Jag hörde av mamma att det var lite galet i Uppsala.

När jag vaccinerade mig var det visserligen bara riskgrupperna, men det gick otroligt snabbt och smidigt, kanske var tre pers före mig i kön. :)