måndag 23 november 2009

Fler knytningar

Hittills har vi klarat oss bra med vår långa trikåsjal och en knytning (hug hold, mage mot mage, dubbelt omslutet kryss eller vad den nu heter).

Jag har dock börjat känna behov av en till sjal (när man tvättar den andra), en annan sjal (för att bära kortare tid hemma) och fler knytningar.

Jag har faktiskt just “beställt” två sjalar, second hand från Sjalbarn. En vävd långsjal och en fest-ringsjal (jag ser fram emot att ha den på lilla L’s välkomstfest om några veckor).

I går testade vi knytningen sling hold (vad heter det på svenska?) Först tänkte jag att lilla L skulle vara lite för liten för denna knytning men hon är så pass stabil att det gick bra. Hon verkade trivas men ville inte titta framåt utan hellre suga lite på min arm. Dock behöver jag nog öva lite mer på att få till den ordentligt.

CIMG0843 CIMG0845

Inga kommentarer: