onsdag 4 november 2009

Läkarbesök

Idag har vi varit på BVC för lilla Ls läkarbesök. Allt var bra men hon tyckte inte om när läkaren klämde och kände på henne. Då skrek och skrek hon. Jag upplyste läkaren om att han just framkallat hennes första tår. Det där med tårar var faktiskt den enda fråga jag hade, så det var ju på sätt och vis bra då ;)

D jobbar på vårdcentralen där BVC håller hus så all personal där delar personalrum. Efter besöket hos läkaren gick vi till personalrummet eftersom D hade rast och skulle förmiddagsfika. Lilla L var nöjd igen när vi gick dit men så fort läkaren satte sin fot i rummet började hon skrika igen. Det var nog ett sammanträffande men ganska kul. Hon lugnade sig snart och jag och läkaren fick en liten pratstund “off the record” så att säga.

Lilla L är nu 58 cm och väger 4910gram.

I natt har vi faktiskt fått sova en hel del. Men nu har jag så mycket sömn att ta igen att jag fortfarande är helt slut. Resten av dagen ska jag bara vila!

Inga kommentarer: