söndag 30 augusti 2009

Mobilväska

Jag försökte förut att sy en väska till kameran enligt detta mönster på norska hos Unepune. Men jag förstod inte riktigt.

Skam den som ger sig! Jag följde Unepune till punkt 5 och fick sen helt enkelt tänka själv. Nu när jag förstått hur man kan göra blir instruktionerna mer förståliga också :)

Här följer en bildserie för min egen skull. Om jag vill göra det igen.

augusti 2009 011

augusti 2009 016

Sy ihop foder och yttertyg för sig. Spegelvänt.

augusti 2009 018

Lägg räta mot räta och sy ihop överkanten.

augusti 2009 020

Vik upp tyget och vik längs med. Sy ihop yttertygets botten och långsidan.

augusti 2009 021

Vänd på väskan. Nåla och sy ihop fodrets botten.

augusti 2009 023

Peta ner fodret. Jag sydde fast en tryckknapp. Det hade varit lättare att göra tidigare. (min mobil ligger i)

augusti 2009 024

Jag är glad att jag fick med fjärilen på baksidan.

Jag är inte helt nöjd med väskan. Den blev lite för “plufsig”. Jag vet inte riktigt varför. Kanske är yttertyget för tjockt eller så har jag inte varit tillräckligt noggrann när jag sytt (vilket är mycket troligt).

2 kommentarer:

Marika på Odlingspyssel sa...

Väskan blev jättefin, vad bra att du klurade ut hur beskrivningen skulle vara :)

Slow-Eva sa...

Flärpen över blev inte så bra. För mycket tyg på något sätt. Men nästa gång kanske? :)