måndag 15 juli 2013

Löpningen gör mig till en bättre mamma

Den här bloggen http://anothermotherrunner.com/ och deras podd är väldigt inspirerande!
Jag lyssnar på poden när jag är ute på bäbisen-ska-sova-promenader och blir genast springsugen. 
Deras FB-sida (another mother runner the book) är också rolig och där hittade jag denna bild


Och vi blir bättre föräldrar när vi tagit hand om oss själva. Mitt tålamod blir större om jag regelbundet tränar och inget rensar hjärnan så bra som en löprunda. 

Man blir också bättre föräldrar när man tagit hand om sitt "vi" tror jag och i morgon ska lillebror ha barnvakt för första gången. Som vi faktiskt har längtat. Jag och maken lämnar barnen vid lunch och ska själva äta sen lunch med vin har vi tänkt på en lite finare restaurang. Lillebror hämtar vi före middagen och L får sova kvar. 

Inga kommentarer: