fredag 8 februari 2013

Yogagröt

Nu när jag ammar är jag så sjukt hungrig nästan hela tiden. Det kan faktiskt vara riktigt jobbigt. Morgonens havregrynsgröt med ägg i (testa det om du inte redan gjort det) toppar jag med nötter o h frön för att stå mig några timmar.

Denna blandning som jag kallar Yogagröt är perfekt eftermiddagsmellis

Ni kan se ungefärliga proportioner i burken innan den blandats. Den innehåller:
Helt bovete
Quinoa
Linfrön
Pumpakärnor

Skölj blandningen och koka sedan i ca 15 minuter. Koka gärna med torkad frukt. Ät med agavesirap, kanel och sojadryck till exempel.





2 kommentarer:

Marika på Odlingspyssel sa...

Känner igen det där med hungern. Vissa kvinna rasar i vikt av att amma, själv står jag stilla i vikt, gick snabbt ner all bebisvikt men sedan när mjölken kom så blev jag så sjukt hungrig! På bb bunkrade jag upp med mackor från serveringen (japp, jag stal bröd) så jag inte skulle svälta ihjäl under nätterna.

Slow-Eva sa...

Haha! Helt ok att stjäla bröd från bb tycker jag :)
Förra gången gick jag ner mer än bäbisvikten men det berodde nog på alla promenader. Jag kommer dock inte ihåg att jag var så här hungrig!