tisdag 12 februari 2013

Så mycket vilja och så lite tid

Jag vet att ni känner igen er, så mycket som man skulle vilja göra, men så lite tid att göra det på. Alla dessa projekt, små handarbeten, lekar och roliga maträtter som finns att kasta sig över.

Idag har jag "fått" en dag hemma. På tisdagar leder jag i vanliga fall organiserad barnvagnsvandring med Friluftsfrämjandet men idag måste jag vara hemma pga att ledfästet i knäskålen gör jätteont. Inte läge för 1,5 mil promenad alltså.

När sånt här händer kan man (jag) verkligen vara tacksam över bästa mamma-gruppen. En annan mamma tog över ledarskapet för vandringen och både lämnar och hämtar dottern idag och imorgon så att mitt knä ska kunna läka. Fantastiskt!

Så vad ska jag då göra med denna dag?

Saker som jag kan ge mig hän
Vanliga städningen, organisera barnens kläder, organisera mina kläder, göra nytt system för alla pysselgrejer, sortera garn, sortera tyg, GOSA MED BÄBIS (men han sover nu), dricka kaffe i lugn och ro, göra i ordning klädpaket och lägga ut på Blocket (gravidkläder, bäbis-kläder och flick-kläder), sy ettårspresent, fästa trådar i virkad mössa,  virka en till mössa, jobba lite med Medvind, förbereda middag så att maten inte är färdig halv 7 som igår och hela familjen var helt färdiga, baka semlor, yoga, träna ryggstyrka, göra inbjudningskort, sätta in foton i album m.m.m.m.

Vi får se vad som händer :)


Inga kommentarer: