söndag 9 oktober 2011

I skog och mark

Den här veckan har vi hunnit vara i skogen tre gånger. Underbart!

CIMG4829CIMG4817

Eller hunnit och hunnit… vi har tagit oss tiden. I onsdags slängde vi oss iväg efter middagen. Vi hann bara vara i skogen 25 min innan det blev så mörkt att vi inte såg någon svamp längre. Men härligt var det! och ganska mycket svamp fick vi tag på.

I lördags var vi på visning av en sommarstuga. Det var inget för oss men på vägen hem stannade vi till vid en skog och sprang in.  Efter 40 min kom vi ut med några hundbajspåsar med trattkantareller. Det var ingen planerad svamp-tur så vi tog det vi hade att plocka i Ler

Idag träffade vi frk Pimpinett och hennes familj i skogen. Det är ett härligt sätt att umgås och barnen har så roligt!

4 kommentarer:

Ewa sa...

zipit på etsy har massa fina dragkedjor. Ebay har jag aldrig testat, kanske borde kolla in det

Emma sa...

Verkligen härligt! Önskade jag tog och gjorde det samma!

Västmanländskan sa...

Härligt! Jag saknar de mellansvenska svampskogarna ibland.

HannasHörna sa...

Hej hej! Vad härligt det låter!

Kram kram