måndag 8 augusti 2011

Bekräfta dig själv!




Idag är min första dag på jobbet efter 7,5 veckas välförtjänt och efterlängtad ledighet. Det känns faktiskt bättre än vad jag anat att vara tillbaka :)


När jag steg in på mitt rum låg det några pärmar, från en kollega som slutat, på mitt skrivbord. Högst upp låg ett papper där det står "Bekräfta dig själv!" Det följde några övningar man kan göra för att bekräfta sig själv, när andra inte gör det.

För vad händer om vi alltid går runt och väntar på att andra ska berömma oss och berätta hur bra vi är, om vi väntar på komplimanger och bekräftelse från andra hela tiden? Tänk om andra är så upptagna med sig själva att vi nästan aldrig får höra hur bra vi egentligen är?


För vi duger som vi är! Och vi är värda att höra det. Varje dag! Från oss själva mest. För det är ju ändå viktigast att vi själva tycker att vi är bra som vi är.


Inga kommentarer: