torsdag 9 juni 2011

Snabbsytt



Idag hann jag också gå på loppis och hittade den här sjalen som någon har plockat upp på sin "sällskapsresa" och nu många år senare lämnat vidare. Jag såg ju genast framför mig en sommarklänning till lilla L.




Efter middag, en promenad och nattad L, gjorde D en margarita till mig och jag gav mig i kast med att sy.


En drink, och 30 min senare var en sommarklänning klar!








Vi får se imorgon om den passar.


Dock var ett riktigt snabbt projekt superbra för min kreativitet! Jag mådde så bra, det blev så bra och jag är sugen på mer! Kanske också drinkens förtjänst?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin! Och så gott... :)

Loppan Lorum sa...

Vilken fin idé - och fint resultat!

Anonym sa...

Den blev ju superfin! Och vilken lyx med pysseldrink, ska jag tipsa Palten om ;)

Sanna/Pysselglädje sa...

Åå supercool! Vad jag blir imponerad av din uppfinningsrikedom! Jag hade aldrig kommit på att det skulle kunna bli en klänning av den där sjalen!

Petra / Popetotrora sa...

Så fantastiskt söt!! Jag tror jag måste låta mig inspireras och sy något liknande! :-)

Sofia sa...

Oj, imponerande! Och kul idé!

Elise sa...

Oj vad fint!!! Du är superduktig! :)

Erica sa...

Den blev helt fantastisk! trycket på tyget gjorde sig verkligen bra som klänning, men som någon innan skrev så skulle jag aldrig komma på det. Snyggt jobbat :)

Anonym sa...

Vad fin den blev!