måndag 15 mars 2010

Så less

Jag är så less på vårt kök. Jag saknar vårt gamla, turkosa kök från vår förra lägenhet.

DSC06227 

 DSC06234 DSC06229

Så här på bild kan jag tycka att det ser bättre ut än i verkligheten. Det ser ju inte allt för tråkigt ut. Det ser ju faktiskt ganska färgglatt ut. Men det är det inte. Det är trist!

Igår var vi på IKEA och köpte två såna där träramar att sätta tyg på. Jag hade ett tyg som skulle passa så bra. Det också från IKEA:

0099581_PE241732_S3

Deras tyger Annamoa är ju så fina! Det rosa i den här skulle vara så fin i köket men jag hade en för liten bit :(

Visst har IKEA väldigt mycket fina tyger nu? De måste ha satsat på det, jag gillar jättemånga av dem!

Hur som helst. Något måste göras i köket!

5 kommentarer:

anna sa...

Åh jag älskar det, vilket fint tyg! IKEA nästa. Ska du ha tyget som en tavla på väggen eller som gardin?
Ja, jag håller med det är färgglatt och fint i matsalen! Men det är alltid roligt att förnya sig. Jag målade en öppen hylla i vårt kök knall orange, det var en liten grej men gjorde ganska mycket!
Ska bli kul att se vad du hittar på.
KRAM Anna

Susanna sa...

kanske dags att leta fram en sådan där turkos färg och börja måla då... :) jag är hemskt sugen på att inreda och måla och göra om. tror att det har något med årstiden att göra. Man vill liksom skapa och göra lite nytt.

pumpan sa...

måla det turkost vettja! :)

Marika på Odlingspyssel sa...

Köket ser jättefint ut, det förra turkosa var lite varmare i färgen. Är det en brf ni bor i eller en hyres? IKEA har verkligen hottat upp sig med tygerna, så många fina och så lite plats att ha dem på hemma hos mig!

Slow-Eva sa...

Vad irreterad jag blev igår då när vi svängde förbi ikea. Maken, bäbis och min pappa satt kvar i bilen medan jag sprang in för att hitta tyget. Det var slut! Skulle komma mer om några dagar... Vi är ju inte så ofta där :(