fredag 19 februari 2010

Tack för tipsen

Kommer ni på fler är det bara att hojta till.

Igår slopade vi någon annan mat än mamma-mjölk. Vi behövde sova. En natt. Och det funkade. Hon bajsade visserligen vid 03 så jag fick gå upp och byta men hon vaknade aldrig. Jag lade tillbaka henne i sängen men kunde själv inte somna om. Typiskt!

Vi har ju hittills bara gett henne mosad banan som skulle kunna räknas som “ en portion”. Sen har hon fått lite finrivet äpple, sugit lite på apelsin etc. som jag beskrivit tidigare. När hon äter grissini lyckas hon få i sig en hel del så det är säkert gluten som är lite jobbigt för magen och väcker henne. Men sen är hon ju glad och pigg.

Ibland sover hon i vagnen men inte alltid. I sjal somnar hon efter ett tag för det mesta.

Igår sov hon dock 3 timmar på eftermiddagen!! Vi var på babymassage på eftermiddagen och på vägen hem somnade hon i sjalen. Jag gick en omväg för att låta henne sova mer. Väl hemma fortsatte hon sova trots att jag plockade ur henne ur sjal och overall.

Det var en ny bäbis som vaknade. En glad och pigg och rolig bäbis som underhöll sig själv i sin stol. Hon hade en napp i ena handen (hon suger inte på napp men hon tycker det är en rolig leksak) och en lite kudde i den andra. Sen satt hon och pratade med dem ett bra tag :)

CIMG1357

När vi går på barnvagnsvandringarna brukar hon somna sista 10-20 minuterarna (av 1,5h) men oftast sova hela vägen hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt! Tänkte på en sak; det kan ju vara tänder på gång. För då bajsar de mer. Idag låg Skruttan framstupa med ansiktet i mattan/snutten och rumpan i vädret, hon var så trött. Men så fort jag la henne i sängen så skrek hon och gnällde. Men efter andra försöket och många dragningar i speldosan så :) Ha en fin helg - kram!

pumpan sa...

Skönt att höra att hon sov bättre inatt men typiskt att du själv inte kunde somna då, sådär är det för mig också ibland. Stressande, man vill ju passa på ;-)

Haha jag funderade också på om det kunde vara tänderna efter att ha varit på tandinformation på bvc men såg att Soffy redan tipsat om att det kan vara gaddar på gång :-)