måndag 15 februari 2010

Söndagsmys

Igår var vi och hälsade på en bäbis född den 21 januari. Så liten!

Jag kommer inte ihåg att lilla L varit sådär, fast hon till och med vägde 600 gram  mindre när hon föddes. Vad lätt hon var. Vägde nästan ingenting. Och så söt! Jag är nöjd för jag fick hålla bäbisen ganska länge innan hon somnade. De andra gästerna fick mest titta ner på en liten tjej sovandes i bärsele på mammans mage.

CIMG1334

Vår lilla tjej, som satt och åt grissini med hela ansiktet blev så stor i jämförelse!

CIMG1354

Hon tyckte att det var hur gott som helst! De var ju lätta att hålla i också. Jag funderar på att baka egna helt utan salt. Lilla L fick i sig klart mer av den där brödpinnen än vi hade tänkt oss… Jaja, magen verkade klara det så det var ju nästan bara bra :)

Innan vi gick kom det en 9-månaders kille. Jag blev så glad för han hade en grå tröja med en röd, glittrig traktor på! Fram för mindre stereotypa kläder för barn, NU!

Efter det kalaset åkte vi hem till skruttans farmor och fick hembakade semlor. Jag orkade inte hela min fast den var riktigt god. Vi lämnade sedan lilla L hos sin älskade farmor och gick på en promenad själva. Det var skönt efter all mat. På vägen hem köpte vi med oss sushi. Det smakade bra efter all grädde :)

3 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Kul att du tittade in på min blogg!

: )

KRAM, Jenny

<3

Marika på Odlingspyssel sa...

I love könsneutrala kläder. På skolan där jag jobbar finns flera pojkar som kommer i rosa tröjor med spets på. Jag blir alltid lika glad när jag ser dem. Söder är ju ändå söder :)

pumpan sa...

Ja visst är det märkligt hur fort man glömmer hur små dom var? Och hur mycket dom sov hela tiden.

Ja könsneutrala kläder är det bästa! Det är ju tyvärr vidrigt i dom flesta barnklädesavdelningar :-(