onsdag 27 januari 2010

Ont, det gör ont

Igår var jag på yoga. Första gången jag yogat på ungefär 1,5 år. Man kan ju tycka att man ska mjukstarta lite. Men nej! Här var det fullt ös, medvetslös typ.

Idag har jag ont i hela kroppen. Jag mår jätteilla!

Jag skulle träffa en kompis med barn för pysseldag men jag kommer inte genom dörren. Jag försökte verkligen, jag klädde på oss och packade väskan men fick sen sitta på huk i hallen ett bra tag. Sen fick jag ringa återbud. Väldigt tråkigt för jag hade sett fram emot vår pysseldate.

Nu sover skruttan. Det är skönt, för med handleder som också är sämre och ont i ben, armar, mage, nacke och illamående har jag svårt att underhålla henne idag.

yoga

Morgonyoga midsommarafton 2008

På yogan igår var många mer erfarna än mig. Jag fick göra ställningar som jag aldrig gjort förut. Det var liksom bara att haka på. Och efter graviditet och barnafödande är ju kroppen inte riktigt som den var en gång…

När jag kom hem var jag helt slut. Jättehungrig och trött överallt. Jag möttes då av en trött och less make och en bäbis som skrikit sen jag gått hemifrån!

Tjoho!

Nu ska jag bara försöka överleva den här dagen. Sen blir det nog bättre. Och snöar gör det så hade jag gått hemifrån kanske jag inte kommit hem…

6 kommentarer:

anna sa...

ajaj, jag vet hur det känns.... en hel vecka höll verken i sig för mig. Ja, man mår verkligen illa. Men sen får man inte det igen, om man håller igång... tredje dagen är värst, håll ut!

Estella sa...

Ojoj, det låter inget vidare. Viktigt att ta det lugnt i början innan man har kommit igång... men gör inte som jag bara som fortsätter att ta det lugnt, och sen ännu lugnare... ;-)

Susanna sa...

Vad är det för yoga du kör. Har inte hört nåt liknande... Fast jag har iofs bara testat sådan där yoga på iksu, ett stort träningsställe i Umeå, och de kanske bara kör någon mes variant.

Anonym sa...

Hoppas du blir pigg snart- kram!

pumpan sa...

Oj, jobbigt. Men illamående så länge? Låter ju inte så bra. Det är svårt att ta det lugnt också och man vill ju så gärna. Efter mitt första träningspass kunde jag omöjligt gå varken uppför eller nerför ett endaste trappsteg. Tur att vi har hiss ;-)

Maria sa...

Oj, nu blev jag nästan avskräckt. Jag har bestämt mig för att testa på yoga snart...men jag ska tänka på att ta det lugnt då...