fredag 13 november 2009

Spill

När jag och lilla L var på BVC’s föräldraträff förra veckan var vi bara 2 mammor med barn där. Vi två bytte i alla fall kontaktuppgifter och igår skulle vi träffas för promenad och fika. Det var inte förrän 13 så vi hade ju all tid i världen….

11:50 upptäcker jag vad klockan är. 12:30 måste vi gå iväg. Både jag och Lilla L har fortfarande pyjamas på oss och både behöver mat! Jag får fart och slänger ner mitt ben från soffbordet där det bekvämt vilar, välter kaffekoppen som spills ut över soffan, bordet, mattan och babysittern. Samtidigt vaknar lilla L som sov i ett annat rum och jag upptäcker att jag är sjukt kissnödig!

Jag prioriterade lilla L, sen toalett och sen att torka kaffe. Mattan verkar ha sugit åt sig det mesta och soffan är redan skitig.

Vi kom i alla fall iväg på en jättetrevlig eftermiddag med K och lilla T.

DSC05112

Idag har vi också tagit det mycket lugn. Jag har pysslat lite, lilla L sover i sjalen. Ibland är det så skönt att bara göra nästan ingenting.

Inga kommentarer: