måndag 31 augusti 2009

Dagens förlossningsprognos

Elise föreslog denna rubrik.

Vecka 40+1
Stiltje

Igår ringde och kom det sms hela eftermiddagen.
-Har det kommit någon bäbis än?
-NÄ!

-Känner du något?
-NÄ!

I slutet av förrförra veckan hade jag ont i ländryggen två nätter så jag knappt kunde sova. Sen på tisdagsnatten hade jag ju förvärkar som kändes ordentligt. Nu är det på gång tänkte jag. Efter det lade allt ner. Jag känner verkligen ingenting som skulle kunna vara tecken på något... vad som helst!

D har börjar jobba igen. Trist. För oss båda. Och inte så mycket vettigt kan han göra heller eftersom han måste ringa in patienter samma dag. Och det är ju inte alla som kan komma med så kort varsel.

Busungen verkar ha bytt sida igen. Kanske skruvat ner sig igen? Well, well, det verkar ju inte spela så stor roll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, jag FÖRSTÅR!!! Kolla detta blogginlägg, hittade det när jag googlade överburen nån gång för länge sedan (hihi); http://evven.wordpress.com/2009/02/25/i-ett-nytt-fack/
Det är så klockrent! Kram!

Elise sa...

Sedär, nu kan du hänvisa alla nyfikna till bloggen istället för att svara på samma frågor hundra gånger. :) Om du har tråkigt under dagarna du går och väntar så kan du få skriva en manual i hur man rent pedagogiskt ska gå tillväga med att lägga en femåring som vill att hennes föräldrar ska leka betjänt på kvällskvisten, och om det inte fungerar så urartar det med ett hysteriskt utbrott hos femåringen (ja, till viss del hos föräldrarna med...). Du kan väl såntdär du? :)

Slow-Eva sa...

Haha, nä!
Jag hänvisar till Jepsper Juul :)