onsdag 26 augusti 2009

Busunge!

För två veckor sen hos barnmorskan hade bäbisen fixerat sig och allt verkade klart. Idag visade det sig att hon har vänt sig ett halvt varv och då också vridit upp sig. Så nu är huvudet rörligt igen. Typiskt! Jag vet i och för sig inte hur avgörande det här är för när hon tänker komma ut. Känns lite som att hon ångrade sig ;)


Hon lurades i natt också när jag fick sammandragningar som kändes ordentligt under en timme och fick mig att tänka -Yes, nu är det på G.
Men nej, när jag vaknade igen var allt som vanligt. Barnmorskan trodde dock att det var ett tecken på att det närmar sig. Om vi får önska så vore det hemskt skönt om D slipper gå tillbaka till jobbet på måndag...


Så snälla bäbis kom snart. För pappas skull!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med fixeringen har ingen betydelse - tyvärr! Skruttan var fixerad jättelänge innan. Men sammandragningar är ju ett bra tecken, jag hade INGA och så gick det ju som det gick:)Tack för dina fina ord hos mig, kram!