fredag 6 september 2013

Resan, Bangkok och födelsedagen

Vi tog en tidig buss till Arlanda då Herr President Obama bestämt skulle besöka flygplatsen samtidigt som oss. Det var inga problem att ta sig till Arlanda eller några där men vi såg faktiskt hans plan!

Vi fick inte sova många minuterar på planet men deg gick på det hela taget ganska bra ändå. Vi mellanlandade i Helsingfors och hann springa av oss lite och fika.

Lånevagn på Arlanda.

Framme i Bangkok tog vi en taxi till hotellet. Trots taxameter blev vi lurade på nåt sätt. Men vi var för trötta för att bry oss och det kostade 430 baht vilket är nästan är 100kr för en rätt lång tur. På hotellet blev vi uppgraderade till ett större fint rum som har rumsavdelare med en tv i varje och trinettkök. Trädgården är superfin, en riktig oas men det byggs mycket runt omkring vilket låter en del. Vi störs dock inte mycket av det.

Vi bor "dyrt" men äter billigt. Det är oftast bäst och godast!

I dag, fredag, gick vi till ett massageställe och jag fick thaimassage. Malte sov och när de hörde att Lovis fyllde år idag gjorde de flätor i hennes hår gratis. Dit går vi tillbaka.

Lovis pysslade i en bok hon fick i födelsedagspresent av oss på morgonen.

Malte flirtar hej vilt och får nya kompisar överallt

På det här stället åt vi födelsedagsfika som kostade mer än dubbelt så mycket som lunchen. Men det var gott och kul!