söndag 25 augusti 2013

Omlottunika

Denna klänning har legat utklippt sen början av förra sommaren. I hår sydda jag ihop den och idag kom snedslå och band på. Klart!

Tur att dottern är smal så att klänning storlek 3 år blir tunika storlek 4 år. 


Denna är tunn och skön. Kanske får den följa med på resan. Urtvättat gammalt lakan som hållt färgen bra. 

Dottern vägrar dock att prova. Jag önskar att hon ska ha denna eller gårdagens klänning på kalas idag. Men hon vill ha nåt finare. Typ utklädningsprinsessklänningen med massa rosa tyll. Jaha, då var vi i den "fasen". Bara att andas....;)

7 kommentarer:

Emma sa...

Superfin! Jag bara väntar på att min son ska börja vägra det man sjölv väljer!
Det är bara att köpa tyll och börja klippa:)

Anonym sa...

Jättefin! Du verkar vara i en kreativ fas :) Min stupidphone tycker att jag måste logga in på wordpress varenda gång jag vill skriva en kommentar och när jag gjort det är kommentaren borta. Så jag har skrivit flera kommentarer som jag inte lyckats publicera. Sammanfattning: naaaaaajs! :) /Ida

Sofia sa...

Jättefin!

Fiff sa...

Mycket fin denna också! Ja, andas ;-)

Petra / Popetotrora sa...

Om det är till någon tröst så skulle jag mycket hellre ha den där på mig än en i rosa tyll. :)

Kul att du gillade klänningen jag sytt, föresten! Den är sydd efter ett mönster från Stoff&Stil som jag förlängt ärmarna på och sen satte in resår i midjan på också.

lopplisa sa...

Oj, vilken behagfull lite kreation! Här finns känsla! Förhoppningsvis planerar dottern inte att gå prinsessklädd hela semestern :)

Runge form - Karin sa...

Jättefin! Och roligt att du gillade lapptäcket :-)
Hos oss börjar 3-åringen också komma in i den fasen. Som sagt, bara att andas...