fredag 7 december 2012

7 veckor

Den här “lilla” killen väger nu över 6kg och är riktigt go och fin. Han börjar mer och mer få en given plats i familjen. Storasyster är så himlans fin med honom även om hon ibland tycker att vi ger henne för lite uppmärksamhet. Med det tar hon ut på oss, inte på honom och det är ju väldigt skönt. Men även där tycker jag att det börjar lugna ner sig nu.

IMG_2146

































Jag var inställd på ett visst mått av kaos i början och det var ju skönt att jag ställt in mig på ;) Även om allt gått väldigt bra och vi har det väldigt fint måste jag säga att det är en större omställning att få andra barnet än första! Det hade jag nog aldrig anat för säg fyra år sedan.

Med första barnet kunde man vara länge i sin bäbisbubbla och inte bry sig om något annat. När den här lilla krabaten kom tvingades vi fortfort in i rutiner och livet fortsatte som vanligt, bara med en person till att ta hänsyn till. Jag har inte kommit i tid en gång sen han föddes ;)

I går när lilla L var på förskolan var jag och lillebror hemma själva i lugn och ro. Eftersom jag är småsjuk hade jag inga krav på mig att göra något och vi spenderade lång tid att bara se varandra i ögonen. Förälskelse. Det är så fantastiskt!


IMG_2133 IMG_2203IMG_2273 IMG_2231

Jag är rätt förkyld med hosta, lite snor och tidigare lite feber. Men idag ska vi försöka ta oss ut för lite pulkaåkning. Även om snökaoset var rätt jobbigt när det pågick så är det underbart med riktig vinter!

3 kommentarer:

annas alster sa...

Härligt att höra att det finns fler välväxta pojkar här i världen! Ja ibland undrar man hur man ror iland med allt, påklädning och avklädning och hämtning och lämning och bilåkning och trots. Idag har jag en liten paus när Elsa är hos mormor. Försöker ladda batterierna.

Anonym sa...

Han är jättelik dig! Supersöt! Ylva

Suss sa...

Grattis till tillökningen! Jag har två små på 4 år och 2 år och det är så fint det bandet syskonen får! Men en hel del jobbigt också när minstingen blev så stor att hon började ställa krav också.