måndag 10 september 2012

Vab och bullar

I går var dottern lite hängig och i natt var hon och jag vakna ett par timmar då hon hostade och verkade ha någon mardröm. När klockan ringde var vi rejält trött. – Vi är hemma idag! sa jag till maken och både jag och lilla L somnade faktiskt och sov till kvart i åtta. Så skönt!

Nu är jag fortfarande trött men dottern pigg. Det är ju bra det, så det blir förskola imorgon.

Vi har sysselsatt oss med att baka bullar. Då vi inte hade så mycket smör hemma blev det en plåt med vaniljbullar och en med äppelfyllning. Smaskens!

DSC08784

Till bullarna med äpple skalade jag och skar några äpplen i bitar. Jag stekte på dem med farinsocker och kanel tills de gick att mosa sönder helt. Det blev en riktig hit som bullfyllning!

DSC08783

Vaniljbullarna gjorde vi med ekologiskt socker och ekologisk vaniljstång. Känns bra. Och oh så gott!

DSC08802DSC08801DSC08793

2 kommentarer:

Fröken Pimpinett sa...

Mmmm så gott! Låter som ni har en mysig vabdag.

Längtar tills jag får baka i vårt nya kök - jag drömmmer varje natt om just det nya köket. Har verkligen saknat att ha ett stort och luftigt kök.

Pysselpralinen sa...

Och jag åkte hem från jobbet med någon konstig förkylning som suger ur all kraft.
Tyvärr har ingen bakat bullar till mig, och det var ju synd för det där ser ju väldigt gott och mysigt ut! :)