torsdag 5 april 2012

Latlunch

Jag jobbar hemifrån idag. Glömde bort det där med lunch i arbetet så det får bli en snabb lunch här framför datorn.

Lunchgröt

Gott och nyttigt.


1dl havregryn
1 ägg
6 torkade aprikoser och plommon som jag klippt i bitar
Kokas ihop till gröt.

Ovanpå har jag lite kanel, ingefära och kardemumma
Solrosfrön och pumpakärnor
Flytande honung
och sojadryck.



I går slog lyckan till och jag hittade tillslut ett skåp! Efter långt letande på blocket stod det där på Kupan för 200 kr.















Det var inte riktigt vad vi tänkt men det kommer bli mycket bra. Jag är lite kär och titta på det söta barskåpet med spegel i! Det är liten glashylla där till höger också. För whiskeyglasen. Men den är urplockad för flytten.

Det har dock en del skavanker så skåpet ska få ny färg. Gul tror jag bestämt.















Jag har fotat med kameran i min nya telefon så bilderna blir kanske sådär... och oredigerade.

1 kommentar:

Saltistjejen sa...

Grattis till skåpet! Det kommer bli jättefint. Hoppas få se bilder sedan när det är ommålat också.
:-)
Ha nu en skön påsk!