måndag 12 december 2011

Egna magneter -enkelt pyssel och roligt med barn

Förra veckan när vi skulle iväg på glögg-kalas ritade lilla L en teckning till paret. De väntar barn i januari så hon ritade en bäbis. Ni kan väl se det?

Vi hjälptes åt att stämpla GOD JUL och jag klistrade teckningen på ett rött papper. På baksidan satte jag sedan magnettejp.

DSC07023DSC07026

Otroligt fiffig uppfinning! Det är en stark magnet och klistret är bra. Dessutom river man av den. Väldigt smidigt. Jag köpte den på coolstuff.

DSC07022

Jag passade också på att plasta in två favorit-serier av Sara Granér, som också fick magnet på baksidan.

Små teckningar som barnen gjort kanske kan bli favoritklapp till mor- och farföräldrar?

7 kommentarer:

Stina Glaas sa...

Där var du snabb som blixten med din kommentar. :-D Bilden är även photoshoppad. Det gör viss skillnad. :-) (Och det gör också att man drar sig för att blogga, eftersom det är så mycket jobb.)
Kram!

Fiff sa...

Visst är magnettejp bra! Jag har köpt på clas ohlson, o då var den i en såndär tejprulleshållare. smidigt :-)
när jag bodde i lägenhet satte jag magnettejp på ett stig lindberg-tyg o hade på kylskåpet.

Västmanländskan sa...

Fiffigt!

Emmas dagar sa...

Tack!
De minstas luciatåg är alltid finast :-)

Denice sa...

Tack för din snälla kommentar :-) Vad coolt med magnettejp, det måste jag kika efter, supersmidigt för massor av barnens pyssel. Såg att du är socionom - det är jag också. Kanske vi som möter så mycket jobbigt på dagarna måste pyssla extra mycket för att orka med och må bra :-)

hennihenni sa...

Oj, nu vill jag också ha magnettejp! Måste kolla efter det...

Helena, Craft and Creativity sa...

Kul! Jag har sådan där tejp hemma men har inte hunnit göra något med den än. Nu fick jag en inspirations-boost. :-) Krya på dig nu!