onsdag 31 augusti 2011

Födelsedagstunika





Här kommer ungefär samma tunikan som jag sytt tidigare men i det tyg jag tänkt från början. I love it! Det kommer också från något tygbyte, minns inte från vem. Men ni vet säkert! Hojta till i kommentarsfältet :)



Den är dock inte provad på än. Så det blir spännande.


Som ni ser är ärmarna långa istället för korta och utan mudd. Ev. kommer jag sy på mudd senare. Men först får den vara kalasfin till lillskruttans 2-årskalas på lördag. Sen kanske den får bli dagispraktisk med mudd. (Mudd= det är lättare att sätta på tröja och jacka över) Jag satte också dit tryckknapp istället för vanliga. Bara för att jag inte orkade sy knapphål efter att jag först sytt på ena ärmen åt fel håll för att sedan sy på den ut och in!



Nu går jag och lägger mig!


Inga kommentarer: