måndag 15 augusti 2011

Fler nya tyger och om förskolan

De här tre fantastiska tygerna har jag också kommit över i sommar. Helt fantastiska!

DSC06401DSC06404DSC06405

Bilderna blev lite sisådär eftersom lilla L trampade omkring på dem. Jag hade inte riktigt ro att ställa in kameran ordentligt.

Första “riktiga” dagen på förskolan har gått riktigt bra och hon har redan somnat gott (19:00). Kanske får vi räkna med någon tuff period senare, när hon inte vill gå till dagis, men jag tycker det är skönt att det funkar nu i början.

Lilla L verkar både bli trött och hungrig av att vara på förskolan. Hon har inte ätit jättebra där och jag gissar att det är för spännande för att hon ska ha ro till det. Hon gillar inte mat som är kladdigt som smör på mackan eller pastasås. Idag bjöd vi hemma på pasta med spenatsås och stackaren nästan grät vid bordet – Kladdit, inte gott. Men sen lassade hon in mat i munnen och åt upp hela tallriken.

Det här är hennes favorittyg för tillfället. Det fyndade jag på loppis i fredags. Hon gillar att titta på allting. – Krattan, spaden, fåglar, sol, morot osv. Och så räknar hon sakerna – En, två, fem åtta, TIO!

DSC06403

2 kommentarer:

Sofia sa...

Åh det sista blomtyget är verkligen fantastiskt! Ser skönt urtvättat ut också. Skönt att det går bra med förskolan, ska bli spännande nästa vecka för oss :-)

Pysselpralinen sa...

Ännu fler tygfynd, vilka fina!! :-)
Bamsetyget gillar ju jag också, vem gillar inte honom?;-)

Nu har jag mailat dig om tygbytet, tänkte att det var smidigare än att skriva allt här i kommentarsflödet.:-)