onsdag 30 mars 2011

Semester!

Det har varit några tunga veckor men det känns som att det har vänt lite. Jag är piggare och gladare och har börjat ta hand om mig själv. Jag t.ex. tränade i söndags, yogade lite i måndags, tränade lite i går och gick upp 20 min tidigare i morse för att meditera. Så skönt!

Dock har det varit mycket på jobbet den senaste tiden och jag känner verkligen att jag skulle behöva lite semester. Påsklovet känns lite för långt bort... Jag har visserligen inte lov men det blir ju några extra dagars ledighet och jag tänkte kompa skärtorsdagen. Välkommen! Idag är jag också lämnat in semsteransökan för tiden 3 juni - 8 augusti! Tjoho!

Uppdatering: Jag blev inte beviljad semster förrän den 15 juni pga planeringsdagar :( Tidigare år har dessa planeringsdagar i mycket liten grad berört mig så det känns rätt surt. Jag får verkligen hoppas att det blir annourlunda i år så det inte känns allt för bortkastad.

6 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Oj oj oj, två månaders semester hade sannerligen inte suttit fel!

Fröken Pimpinett sa...

Vad skönt att det börjar kännas ljusare! Lyxigt med riktig långsemester tillsammans. Det blir finfint tror jag!

Saltistjejen sa...

Oj vilken lång semester! Underbart!
Härlig bild också!!!!! Ör det er hund?

Estella sa...

Jag känner precis som du! Längtar till påsklov och semester som börjar 1 juni... härligt för dig med så lång semester!

Maria sa...

Tänk snart är det sommar ändå. Året går fort även om det inte känns så när man är mitt "i snurren". Hoppas att du snart får lediga dagar då du kan tanka energi.

Sara sa...

Det är lätt att glömma bort sig själv när det är mycket som händer runtomkring. Bra att du fokuserar på grejer som får dig att må bra nu!