torsdag 10 februari 2011

Kvällsfika

DSC03466DSC03472

Maken bakar ju numer allt vårt matbröd. Detta är gjort på en råg-surdeg och sedan hälften rågmjöl och hälften vetemjöl. Supergott! Och förstår ni hur stort det här brödet är?

DSC03477DSC03475

Maken har jag skickat iväg på en prova-på-kurs i silverlera. Själv har jag faktiskt tränat lite här hemma efter en väldigt smärtfri nattning. Nu mysfika med datorn i knät och njuta av tystnaden. En chokladbit slinker ner också mot PMS:en.

Jag älskar yogi-teerna. De är så fina och goda. Det lilla visdomsorden är också mysiga tycker jag. Dagens leder “May you have fatith in your worth and act in your wisdom”.

8 kommentarer:

Estella sa...

Ser otroligt gott ut! Mysigt med kvällsfika...

Petra / Popetotrora sa...

Vilken grym lyx att få hembakat bröd hela tiden! Ser ljuvligt gott ut!

Maria sa...

Ser mycket gott ut med en kvällsmacka. Känner plötsligt att jag är HUNGRIG!

Erica sa...

Åh vilken lyx att ha en man som bakar bröd!!

Susanna sa...

Vad är för skillnad mellan yogi-te och vanligt te, och går de köpa i vanliga matbutiker?

Slow-Eva sa...

Det är sannerligen en lyx med en brödbakande man! Och idag hade han städat och tvättat också! :)

Yogi-teerna finns i vissa matbutiker, men inte i alla och i stort sett på alla hälsokostbutiker fast de är ju dyrare där. Det finns grön, svart, rött, vitt och sådana som bara är kryddor. Men alla har speciella kryddblandningar som säkert är bra för olika saker :) De är alla väldigt kryddstarka och väldigt goda med lite sojadryck i tycker jag.

Kiiromi sa...

Å vilken lyx med en "bagare" till man.. det ska jag genast framföra till min. Min gick och köpte en brödbok innan jul för att han bestämt skulle baka bröd.. men inget än ;)

/Mia :)

eddy sa...

ojojoj vilken fin blogg du hade här, har har jag aldrig varit förrut men det ska vi råda bot på nu minsann. tack för gratulationerna