onsdag 24 november 2010

Nyårsplaner

I går blev det klart att min lilla familj och vännerna M&T ska fira nyår i en timmrad stuga på Grövelsjöfjällen. En fin stuga med bastu och skidspår in på knuten. Det ska bli så härligt! Jag ser fram emot snölek, god mat, champagne, långa samtal, en öl i bastun och väldigt mycket lugn och ro utan stress och press. Det ska bli så härligt!

bild: grovelson.nu

Jag har pysslat lite den senaste tiden. Jag har t.ex. sytt på beställd hätta och dreggellapp. Men ingenting är helt klart än. Idag ska jag ge mig ut och köpa kantband efter jobbet. Måste säga att deras av val av tyg blev väldigt bra. Ni ska få se. Jag passar på att sy en till likadan.

Idag ställdes mina fredagsplaner in. Jag skulle ha ätit middag med mina kuratorskollegor. Det hade varit väldigt trevligt men jag är också lite glad över att det skjuts upp till efter jul. Det känns som att det har varit mycket nu och med tanke på julmarknad på söndag och sen hela nästa helg känner jag att jag vill vara med D och lilla L så mycket som möjligt.

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Låter härligt! Vi ska vara i Åre över nyår. Jag åker ju inte skidor det minsta lilla (varse sig på längden eller tvären) och inte blir det nväl så mycket öl och champange helelr, men det ska bli mysigt ändå. Snö, goda vänner och god mat blir det ju i alla fall.

Slow-Eva sa...

Det finns ju alkoholfri öl! :)
Låter härligt utan champagne också tycker jag! Det är alltid skönt att komma bort lite.