lördag 23 oktober 2010

Virkad tomtenisse

Jag har använt mönstret “maskot” från “Virka amigurumi”. Men som ni ser har jag ändrat på mössan. Och jag har gjort kroppen lite längre. Jag tänker mig en tomtearmé här hemma ;) Men jag ska försöka göra basen större så att de kan stå själv. Snart är det inte mycket kvar av ursprungsmönstret men det är så bra att utgå ifrån.

DSC01731DSC01746 DSC01748 DSC01741 

Jag vet inte riktigt varför bara den första bilden blev klar. Batterier dog efteråt så kanske hade det med det att göra?

6 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Supersöt!

Elise sa...

Men duuu vilken söt! Dessa små gubbar kan du sälja på julmarknad med! :D Ohhh, är det svårt? Jag blir lite sugen att börja virka såna där gulliga figurer jag med! :) Men jag har inte virkat sen jag gick i mellanstadiet, kommer inte ihåg någonting alls. Har du lust att hålla kurs? :D

Stina Glaas sa...

Hihi! Vilken liten söt. :-)

Slow-Eva sa...

Klart jag kan lära dig virka Elise! :) De tar dock längre tid att göra än att jag någonsin skulle få för mig att virka för att sälja dem.

Malin på pastill.nu sa...

Vilken söt tomte! Ska handla nål och garn idag och försöka mig på det där med virkning :-) (ser förresten ut som att du tagit första bilden med blixt?)

Sofia sa...

Guuud så söt, har också funderat på att virka tomtar. Fint!