tisdag 7 september 2010

Dagens övning

Tre saker du är duktig på

  1. Att acceptera. Jag är bra på det. Det behöver inte betyda att jag är nöjd eller att det är okey men jag är bra på att acceptera att saker har skett eller ser ut på ett visst sätt. (Det kan ibland nästan störa min man som tycker att jag borde "gå igång" på att bilen gick sönder och att det kostar många tusen att laga. Men vad blir bättre av det?)
  2. Att vara mamma till min dotter. Jag tycker faktiskt att jag är en bra mamma till henne. Det visar sig säkert att jag gör vissa fel och hon kanske behöver gå i terapi som äldre. Men nu gör jag det jag tror är bra för henne!
  3. Åka slalom

PS. Var stolt över dig själv!

Vad är du duktig på?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får man ha kommentarer? Om inte, läs inte detta...
1. Att acceptera, man behöver inte tycka allt är ok, men att låta bli att hetsa upp sig för saker man inte kan påverka, är ju faktiskt sunt (du växte upp snabbare en jag).
2. Jag tror att alla föräldrar gör det man tror är bäst för sina barn (oavsett). När det gäller dig så vet jag att du/ni gör rätt. Ingen terapi där inte.
3. Slalom? Är det det där man gör på skidor, zigzackande nedför :) och inte på symaskinen. /sys

Slow-Eva sa...

Klart att man får kommentera! :)

Jag är inte så säker på att alla föräldrar gör det de tror är rätt. De kanske försöker men många är så otroligt osäkra på sitt föräldraskap att de lyssnar mer på andras råd än sig själva eller gör det som förväntas av dem och inte det de tror på.
Det var i alla fall trevligt att höra att du tror att lilla L slipper gå i terapi :)