söndag 18 juli 2010

Jag har fått längta!

I går kväll satt jag på en altan och drack ett glas vin hemma hos min kära vän Ia.  Sedan klädde vi på oss partystassen och drack en drink medan vi sminkade oss. Jag var själv. Ensam. Utan barn! Min första natt borta. Jag hade längtat som en tok efter denna dag och vi hade så jäkla trevligt.

Vi tog oss ner på stan och åt middag bland äppelträd. Vi drack vin och pratade, pratade, pratade! Vår beställning försvann och det vi beställt var slut men vad gör väl det? Vi hade varandra och det var härligt och underbart.

Vid halv tolv kom vi in på det där dansstället. Det var så jävla läskigt! Jag drack en tranbärsjuice och förundrades. Vad är det här för människor? Det är en annan värld. - Vill jag vara här? Fulla, fula, odrägliga små pojkar i manskroppar. Fy fan! Det är inte okey att ta på mig utan min tillåtelse. Det är inte okey att kroka tag i min arm och försöka dra mig med till dansgolvet. Det är inte okey att lägga sin för långa, äckliga arm runt mina axlar och samtidigt försöka förklara för min väninnan att man vill dansa med henne för att hon är så söt. Det är definitivt inte okey att grabba tag i min rumpa. Då gick vi hem.

Jag frågade min vän varför vi var där när vi nu inte ville prata med någon annan. Genom att gå dit i en klänning och skor med klack, två stycken tjejer, har vi då skrivit under ett samtycke till att bli fulraggade på? Har vi då godkänt nyp i rumpan?

Jag hade själv velat gå dit. Jag ville kolla på folk och ta en drink. Men jag kände mig verkligen sa felplacerad. Jag hörde inte dit.

(Det är skillnad att gå dit ett gäng med både killar och tjejer. Då är man mer fredad)

Hemma i vännens soffa lyssnade vi på musik och drack te. Där tillhörde jag. Vid tre släckte vi.

Som den småbarnsmamma jag är vaknade jag vid 07 men lyckades somna om till 07:45 i alla fall. Efter te och macka på altanen låg jag i sängen och läste till 10. Väldigt lyxigt!

Jag saknade min man och min dotter så otroligt mycket! Jag har inte varit ifrån min dotter mer än 4-5 timmar tidigare. Det var fantastiskt att få sakna och längta efter henne! Jag har inte fått tid att göra det tidigare. Jag blev alldeles rörd och jag känner fortfarande en så otrolig tacksamhet över min fantastiska man, över att vi träffats, att vi valt varandra, över vår kärlek och den otroliga människa som vi satt till världen. Vi tillsammans har skapat lilla L. Vår kärlek har gjort liv. Det är så vidunderligt när man tänker på det!

Nu är jag trött och lycklig.

Tack underbara Ia för en härlig, fantastiska kväll! och morgon med frukost och mer snack.

5 kommentarer:

Estella sa...

Vilket härligt inlägg och vilken härlig känsla!

Fru Mju sa...

jag har heller inte varit ifrån barnen mer än några timmar. i helgen var alla tre hos min mamma och vi gick på bröllop. en halv natt i bara vuxet sällskap, det var verkligen sååå skönt! :)

Anonym sa...

Så underbart (bortsett från äcklena...) Det är ju så viktigt att få göra sånt, slippa den där skötväskan ;)
Och vilken fin kärleksförklaring!!!

pumpan sa...

Vad härligt att du kom iväg sådär, det är guld värt! Men jag håller med, kroglivet är ju bara vidrigt. Roligare att sitta på balkongen med vänner å dricka vin hemma ;-) Å grattis till mannen i ditt liv! :)

Susanna sa...

förstår precis! det är en jättekonstig värld det där med köttmarknader... vad hände med uppvaktning med respekt? otroligt tacksam för att jag har min mr M och att vi har vår lilla dotter. Större glädje finns inte! Avundas verkligen inte de som sitter mitt i singelträsket. Att hitta en Man i en mans kropp istället för en pojke är inte lätt.