måndag 7 juni 2010

Lite stressad

Nu är det  8 veckor kvar av min föräldraledighet. 39 arbetsdagar. Maken räknar ner, klipper måttband på jobbet…

Egentligen känns det inte så hemskt att börja jobba. Jag är bara så avundsjuk på att jag inte får vara hemma!

Det är så mycket som jag skulle vilja hinna på den här tiden, förutom att gosa och leka med mitt barn. Jag har massa syprojekt jag skulle vilja göra, och så är det ju virkprojekten. Dessutom skulle jag vilja sortera alla foton och garderoben. Men hur ska jag hinna det?

Det är bara att släppa. Det verkar dumt att gå omkring att vara stressad dessa 8 veckor. Stress brukar inte vara någon bristvara på jobbet så det är nog bäst att “spara” sig. Fast jag kan ju hoppas att saker och ting har förändrats av att få barn och att jag kan lägga ner det där med att stressa på jobbet också.

Inga kommentarer: