söndag 20 juni 2010

Hätta

DSC08166 DSC08168 DSC08171 DSC08178

Vi fick en hätta till lilla L när hon föddes. Den var JÄTTEstor då men för liten nu. Jag tycker det är en ganska praktisk huvudbonad sådär i vagnen när solen inte är ett problem men man ändå vill att öronen ska slippa blåsten. Bara ett lager tyg gör att den inte är så varm heller.

Jag hittade detta tyg på rea på Åhlens och blev kär. Det fick bli en hätta till lilltjejen. Jag har kollat lite på den hätta vi hade, improviserat lite, gjort fel, gjort om och inspirerats av en jag såg i en affär. Den har en kanal nedtill som ger bra passform. Jag måste kapa bandet, som blev lite långt, bara. Annars är jag nöjd.

4 kommentarer:

Daddy G sa...

Jyssta sytips. Synd att jag inte har em symaskin.

Anonym sa...

Vad du är duktig - jättejättefin!

pumpan sa...

Superfin, vad duktig du är! Hjälmmössa är ett av mina bästa barnplagg, väldigt praktiskt.

elise sa...

Vad duktig du är! :o Jättefin!