onsdag 20 januari 2010

Det var en gång en pump..

Igår skulle jag rengöra mjölkpumpen och tillbehören. Eftersom vi har så mycket kalk i vattnet här ångkokar vid sakerna. I vatten blir det en hinna över allting vilket ser mycket tråkigt ut.

Det var bara det att igår glömde jag bort spisen och jag och lilla L somnade till i soffan. Vattnet kokade torrt och det blev jättevarmt. Allt (utom silikondelarna) smälte i kastrullen och när jag upptäckte det hela var plattan röd och det kom väldigt illaluktande rök från kastrullen. Jag såg snabbt till att Lilla L kom in på sitt rum. Som tur var fortsatte hon att sova. Jag tog kastrullen av spisen, öppnade fönstren och stängde till om köket. Det luktade så illa! I hela lägenheten.

Usch vad läskigt det var! Hjärtat bankade och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Usch, det luktar fortfarande lite illa här hemma. Jag öppnade alla fönster i lägenheten och stängde in mig själv och lilla L i hennes rum.

Sen kom D hem, han tyckte inte det var så farligt. Och jag drog iväg på yoga. När jag kom hem väntade jättegod kycklingsoppa och en glad och nyäten bäbis. Tur att vi fått ärva en liten nappflaska som D kunde mata henne med. Annars hade jag ju inte kunnat gå iväg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy så läskigt, skönt att allt gick bra!

Elise sa...

Skönt att det trots allt gick bra. Jag har lyckats torrkoka nån gång med, det är riktigt läskigt och man bygger upp ett scenario över vad som hade KUNNAT hända! :-o
Vad har du för pump? Handpump eller elektrisk?

pumpan sa...

Oj vad läskigt! Läskigt med plast också, man vet ju inte vad för giftiga ångor det blir. Skönt att det gick bra.