lördag 2 januari 2010

Året som gått

Det har ju verkligen varit ett händelserikt år!

Januari:

Vi började i Prag

prag

Dit hade vi kommit via Berlin där vi firat jul. Vi åkte vidare till Brono där våra liv skulle förändras.

öl

Ingen mera öl för mig! Ett plus på en sticka på ett vandrarhem i Tjeckien. Vi fortsatte sedan (illamående på tåg) genom Europa.

Februari:

Jag mådde illa, hade influensa och D renoverade lägenheten medan jag låg i soffan. Jag var mest bara trött!

daniel lägger golv

Mars:

Vi “kom ut” som blivande föräldrar vilket var skönt och roligt :)

mage

Vi var på Metallicakonsert, jag var fortfarande så väldigt, väldigt trött, det var stressigt på jobbet , vi köpte ny dator och slapp skit-virus-datorn men vi tog hand om varandra.

April:

Vi går på ultraljud och barnet börjar bli lite mer verkligt. I slutet av månaden börjar jag också må lite bättre. Jag löneförhandlar utan framgång och vi köper ny bil.

Påsk i Kivi 2009 135

Vi firar påsk i stugan längs Kalixälven.

Maj:

Vår! Det börjar bli roligare att vara gravid och vi börjar förbereda oss mentalt för förlossningen. Jag och D pratar mycket om smärta och jag köper bok med tillhörande förlossningsförberedande avslappning. Vi går också psykoprofylaxkurs.

GTEBOR~2

Vi hälsar på kompis i Göteborg, går på både 30års- och 1 årskalas.

Juni:

Magen växer, min systerdotter tar studenten.

magar_41609176

Vi hänger med M&M som också ska ha barn och vi har en fantastisk semestervecka i en stuga vid Hjälmaren.

juni-2009-080_44001174

Juli:

Jag jobbar och läser en kurs i Ungdomssociologi på arbetstid. Vi har möhippa för en god vän

ISAS_M~2

Graviditeten går på utan problem. 

SONY DSC

Vi ordnar till ett barnrum, jag köper en cykel, fyller år och hatar försäkringskassan för första gången.

Resten av året får bli en annan gång. Nu ska jag sammansluta med make och barn i sängen. Jag har fått lite “egentid” här framför datorn när de sovit :)

1 kommentar:

Marika på Odlingspyssel sa...

Vilket fantastiskt år det har varit :)