fredag 11 december 2009

Jag har just lagt på efter ett telefonsamtal med min läkare. Jag har fått problem med handlederna de senaste veckorna och var på besök hos henne förra veckan. Idag ringde hon för att kolla läget. – Du måste få egen tid! – Du måste få chans att koppla av – Jag förstår att du inte har någon tid för dina övningar men du måste försöka – Jag förstår att du gör mycket hemma, säger hon.

Jag försöker förklara att jag inte tycker att det är jobbigt att vara med mitt barn. Att jag inte behöver så mycket tid för mig själv just nu förutom att jag har börjat springa vilket är jätteskönt. Jag försöker få henne att förstå att jag inte gör så mycket hemma, att jag och min man hjälps åt med sysslorna. Att anledningen att jag inte gör mina övningar är för att jag glömmer bort dem. Inte för att jag inte har tid.

Men det verkar vara lite svårt att förstå.

Inga kommentarer: