måndag 16 november 2009

Att resa med barn

Vi har planerat att resa någonstans 3 veckor i maj. Resorna är billigare då än när skolorna har lov och jag som jobbar i skola kan passa på att åka iväg den tiden, nu när jag är föräldraledig.

Det lutar åt sydostasien. Thailand är ju väldigt lätt att resa i, Malaysia också. I de länderna har vi ju också varit själva. Men Vietnam lockar också. Än är det bara på tankestadiet.

Jag blev väldigt, väldigt sugen på att göra det hela till en långresa när jag läst DN’s söndagsbilaga och artikeln “Den vilka bebisresan”

Där kan man också läsa om att resa med småbarn. Men tyvärr har det ju mest med ekonomin att göra.

När jag tränade kickboxning (ett år för några år sedan. min tränare har just vunnit VM-brons) drömde jag om att åka på träningsresa i Thailand. Där finns det camps som man kan träna vid några timmar per dag eller som man kan bo på. Jag såg framför mig hur jag skulle morgonträna medan D och våra barn åt frukost och sedan kanske igen på eftermiddagen när de vilade eller badade i havet.

women%20sparring

Det kanske blir verklighet någon gång.

1 kommentar:

Estella sa...

Låter härligt! Du/ni verkar ha en så sund syn på livet med barn tycker jag... det är inget problem liksom... fortsätt så! Kram