söndag 25 oktober 2009

Pappning

Inatt skulle vi försöka att D skulle ta en matningen så att jag skulle få sova lite längre i ett sträck.

Utpumpad mjölk fanns i kylskåpet så vid 01-tiden gick D upp och värmde flaskan. Han såg hur mjölken snabbt gick åt och hoppades så mycket att det skulle räcka. Men nej.

Jag hade redan vaknat till lite men försökte att inte öppna ögonen förrän jag insåg att jag skulle behöva amma också. Först ville hon inte riktigt ta bröstet men efter kanske 10 minuter gick det bra.

Resten av natten fick jag amma men D tog ansvaret för henne när hon inte ville sova eller hade ont i magen. Det var skönt för mig. Nog för att jag vaknade av henne under natten men jag kunde släppa ansvaret till D och somna om eller bara vända på mig och ligga och vila. Det var skönt.

På morgonen tog jag över och D sov till 10 (sommartid) då jag väckte honom med färdig frukost.

Nästa gång får vi ha mer mjölk på lut.

1 kommentar:

pumpan sa...

Vi blev också förvånade hur mycket han faktiskt åt. Vi brukar räkna 125 ml per måltid och det brukar räcka. Bättre lycka nästa gång :)