tisdag 29 september 2009

sömn och fotobok

I natt sov lilla L mellan 22 och 04. Det är alltså 6 timmar!!

Hur skönt som helst att få sova så länge sammanhängande. Jag kan inte påstå att jag var piggare än vanligt när vi vaknade ordentligt vid 06 men i alla fall :)

Problemet med att hon sover i 6 timmar är att hon inte ammar på 6 timmar vilket innebär mjölkbad i sängen ;)

Nu ska vi gå till ICA och hämta upp paket. Bland annat en fotobok från Fuji. Vi hittade ett gratiserbjudande så jag och D beställde en var. Gratis är gott! Men jag måste säga att vi blev väldigt besvikna på kvaliteten på fotona. Vi beställde en där bilderna är tryckta på sidor. Alla färger med rött i har blivit VÄLDIGT röda. Ser ut som att alla har läppstift och är man det minsta röd runt näsan ser det ut som man har influensa :(

uppdaterat:

Den fotobok vi hämtade ut nu hade jättefina färger. Denna gång hade vi valt att boken skulle ha fotopapper istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt det är med den där sammanhängande sömnen! Skruttan brukade somna runt 22 i början, men vaknade vid 12, 2 och 4 (jag kommer nog alltid minnas de tiderna...) Men sen började hon sova så djupt och var inte alls sugen på att äta vid 10. Då gick det upp för oss att hon ville somna tidigare! Man blir ju van vid rutinerna, sen ändras det! Så det blev 20 och sen 19 som det är nu. Så skönt ni verkar ha det, inte alls så kaosartat som jag hade det. Men det berodde ju mest på amningen. Stor kram!

Västmanländskan sa...

Du får skaffa sådana där piffiga inlägg ;)