fredag 18 september 2009

Ömhetstårar

Lilla L ligger i min famn och har somnat vid bröstet. Jag ska egentligen äta frukost men kan inte riktigt slita mig från henne. Jag ser hur ögonlocken rör sig och funderar på vad hon kan tänkas drömma om. Så darrar hon lite. Hon rycker till och vaknar med ett skrik. En mardröm? Så tittar hon upp på mig och möter min blick. Hon slappnar av i kroppen och somnar om.

Mamman gråter ömhetstårar. För tusende gången dessa 12 dagar hon har funnits. Mamman försöker förstå att bara en blick från henne kan få denna lilla varelse att bli lugn och trygg. Att hon är livsviktig!

kyckling

Vår lilla kyckling. Farmor har stickat dessa kläder på 70-talet. De är så otroligt fina. Tänk att göra så småsmå flätor!

5 kommentarer:

Lottis sa...

Alla dessa tårar, jag gråter fortfarande ömhetstårar vid alla möjliga olika tillfällen!!
Men så är ju ens barn det mest fantastiska som finns.

Anonym sa...

Ja, det är en otrolig känsla! Skruttan har fått sin första förkylning och har vaknat upp och panikskrikigt :( Då är mamma viktigt också; hålla handen tills man somnar om igen :) Lilla gumman! Och vilken fin liten kyckling ni har, så kul att använda gamla kläder med minnen!

Anonym sa...

Ja, palsternacka är sötare. Potatis smakar ju knappt nåt utan kryddor. Dessutom är den lite hård fortfarande. Men man kan testa att blanda i lite persilja, ska göra ett försök nästa vecka. Vet inte om vi ska hoppa över dagens smakis idag nu när hon är sjuk, får se hur pigg hon är. Ett tips är "Andra mosboken" av Johanna Westman, jättebra "recept" både för småsmå bebisar och lite större.

Estella sa...

Vilken stor känsla! Jag kan inte riktigt tänka mig in i den, men jag förstår att det känns stort! Kram

Anonym sa...

åh så söt lillan är! hoppas vi kan få komma och kika när det lugnat ner sig lite på besöksfronten/ Kramar Malin o Markus