fredag 28 augusti 2009

Lekfilt

Jag har sytt en lekfilt, alltså en filt att leka på, inte med. Eller det gör man ju som man vill… Men det verkar som att en lekfilt är en filt med inbyggd lek d.v.s. roliga lappar och grejer. Det är det inte. Det är bara en filt. Som man kan leka på. Om man vill.

augusti 2009 044

Jag fodrade filten med ett täcke från IKEA. För att det inte skulle vara allt för fluffigt sydde jag lite kors och tvärs över det. Det var lite svårt… Filten är 115*105cm (ungefär)

augusti 2009 047

Ingen bra bild på det färdiga resultatet men det kanske kommer en “in action” -bild så småningom. Jag har aldrig sytt ett lapptäcke förut och det var ju skitsvårt. Nästa gång kanske jag ska vara lite noggrannare med att alla lappar är lika stora… Men å andra sidan. Hade den varit för fin hade man ju knappt våga använda den :) Nu kan den slitas och kräkas på, bäst man vill.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin! Och vem bryr sig om att lapparna är olika stora? Det är så härligt att skapa till sin bebis :)

anna sa...

vilket fint lapptäcke!! Jag älskar dem och tänkte sy ett stort själv, väntar bara på att min symaskinstrampa ska komma.... Det ser ju inte så svårt ut, men det var det visst... jag tänkte göra stora lappar och endel i olika storlekar. ja, vi får se hur det blir. Behöver man en speciell fot? Tänkte som du köpa en ikea filt o sy in. Är det en bra idé eller skulle du valt något annat nu i efterhand?

Västmanländskan sa...

Kalasfin!

Anonym sa...

Jag tycker det är jättefint!