torsdag 27 augusti 2009

Kamerafodral

Vår nya lill-kamera behövde ett hem att bo i så jag bestämde mig för att sy ett.

Först försökte jag sy ett där jag hittade på ett eget mönster. Det gick åt skogen.

Sen försökte jag sy ett med detta mönster man fattade inte instruktionerna.

Efter det försökte jag med något enkelt och sydde efter detta mönster istället. Men den blev för liten så klart! Sydde lite snabbt ihop den men upptäckte att D’s MP3-spelare passade utmärkt i den. (Den gula klämman sitter kvar sen möhippan vi var på där den skulle vara säkrad i brudens kläder)

augusti 2009 034

Men det var ju rätt enkelt så jag sydde en liknande större med kardborrband istället för band över.

augusti 2009 029 augusti 2009 031

Mönstret passar mycket bättre för plattare saker som typ en ipod som det är gjort för. Och det grå tyget jag sytt av är lite för styvt och tjockt för att det skulle bli riktigt bra. Men det får duga!

Men maken har en jäkligt matchande uppsättning nu med både kamerafodral, MP3fodral och näsduksfodral i samma tyg. (Han använder förövrigt näsduksfodralet mycket, det hade jag inte trott).

Inga kommentarer: